Tažná spojka AL-KO Profi AK 351, 3500 kg, 60 mm, H16 + SoftDock
Kód: 60025Související produkty
Detailní popis produktu
Tažná spojka AL-KO AK 351 z produktové řady AL-KO Premium Profi nahrazuje dnes již nevyráběný model tažné spojky AL-KO AK 350. Stejně jako modelu AK 300 má robustní tělo z litinového odlitku, které je nově opatřeno přípravou pro vestavbu integrovaného zámku, vylepšený závěr a ovládací madlo se stiskací pojistkou. Model AK 351 je vybavený předním indikátorem správného zapojení (nasazení na kulový čep) a ukazatelem míry opotřebení kulového spoje. Výřezy v okraji spojky umožňují osazení hrany tažné spojky tzv. Soft Dockem - pružným gumovým chráničem.
Tažná spojka AL-KO AK 351 je určená pro montáž na trubku nájezdové brzdy o průměru 60 mm (např. AL-KO 2,8VB, Profi V 3500 a další). V případě montáže na trubku o menším průměru je nutné použít redukční vložky. Spojka je určená pro nájezdové brzdy AL-KO s uchycením dvěma šrouby M16 horizontálně v rozteči 54 mm. Lze jí však osadit i na jiné brzdy se stejným úchytem.
- Součástí dodávky je samostatná tažná spojka včetně indikátoru správného zapojení a ukazatele míry opotřebení, AL-KO Soft Dock - gumová ochrana přední hrany spojky a montážní šrouby se samojistnými maticemi.
- Tažná spojka je opatřena šachtou pro montáž integrovaného zámku. Šachta je krytá plastovou záslepkou, po jejímž odstranění lze snadno namontovat zámek. Zámek není součástí dodávky.
- Součástí dodávky nejsou redukční vložky. Tažná spojka se však dodává také ve zvýhodněných setech včteně příslušenství (šrouby, Soft Dock, redukční vložky a pomocný klínek pro zajištění tlumiče) obj. č. 100386 nebo jako tzv. Safety Kit včetně zámku a bezpečnostní vložky Safety Ball obj. č. 60213.
UPOZORNĚNÍ:
Ukazatel míry opotřebení na tažné spojce signalizuje opotřebení kulového spoje, nikoliv pouze opotřebení samotné tažné spojky. Pokud ryska ukazatele směřuje do červeného pole označeného znaménkem "-", znamená to jednu z následujícíh možnosti:
- Je nadměrně opotřebená tažná spojka. Kulový čep po kontrole měrkou nebo posuvným měřítkem nevykazuje nadměrnou míru opotřebení nebo nepravidelné opotřebení. Řešením je výměna tažné spojky.
- Je nadměrně opotřebený kulový čep (koule) tažného zařízení. Tažná spojka zapojená na neopotřebený kulový čep má rysku ukazatele míry opotřebení v zeleném poli označeném "+". Měrka pro kontrolu míry opotřebení kulového čepu propadne přes kouli. Řešením je výměna kulového čepu tažného zařízení.
- Je opotřebený kulový čep (koule) i tažná spojka. Tažná spojka při zapojení na neopotřebenou kouli má rysku ukazatele míry opotřebení v červeném poli "-" a měrka pro kontrolu míry opotřebení kulového čepu propadne přes kouli. Řešením je výměna obou součástí. I přesto, že ukazatel míry opotřebení může ukazovat do zeleného pole po výměně pouze jedné součásti, není takové spojení bezpečné.
- Je nesprávně uzavřený nebo poškozený mechanismus uzávěru tažné spojky. To může být způsobeno nedostatečným promazáním pohyblivých částí nebo poškozením uzavíracího mechanismu. Doporučujeme kontrolu v odborném servisu.
Pro minimalizaci opotřebení tažné spojky i tažné koule je nutné udržovat kulový spoj čistý a promazaný. V pravidelných intervalech očistěte kouli i vnitřek tažné spojky od všech nečistot a zbytků mazacího tuku a naneste novou vrstvu neznečištěné vazelíny. Prach a nečistoty, které během provozu ulpí v mazacím tuku přispívají k rychlejšímu opotřebení (obroušení) koule i uložení tažné spojky. K velmi rychlému opotřebení vede také provozování kulového spoje bez mazacího tuku nebo nedostatečně namazaného.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Pro brzděné přívěsy |
---|---|
hodnota D/Dc: | 31 |
materiál: | litina |
maximální hmotnost přívěsu (kg): | 3500 |
maximální povolené svislé zatížení (kg): | 350 |
montáž na trubku průměru: | 60 mm |
velikost horizontálních šroubů: | M16 |
otvory pro uchycení: | 2x horizontálně |
pro kouli o průměru (mm): | 50 |
pro přívěsy: | brzděné |
rozteč montážních šroubů/otvorů (mm): | 54 |
utahovací moment: | 195 Nm |
zámek součástí dodávky: | ne |
pro profil: | trubka |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.